1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Bax - WaarBenJij.nu 1e dag Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Marloes Bax - WaarBenJij.nu

1e dag Bangkok

Door: Marloes

Blijf op de hoogte en volg Marloes

26 Januari 2014 | Thailand, Bangkok

Na 11 uur te hebben gevlogen, erg vermoeiend! Kwamen we eindelijk aan op het vliegveld. Daar zijn we nog zeker 2 uur geweest. Eerst voor de immigratie papieren superlang in de rij gestaan en daarna nog eens de paspoort controle waar ze inefficiënt te werk gaan. De koffers hadden we gelukkig vrij snel. Eenmaal buiten moesten we vervoer regelen naar het hotel toe. We werden al aangesproken door verschillende Thaise taxichauffeurs. We zijn na onderhandelen over de prijs met een limo voor 1200 baht naar het hotel gebracht ( we zullen ongetwijfeld nog teveel hebben betaald).

Het hotel is super de luxe..groot en ontzettend mooi!
Na bijna 24 uur wakker te zijn geweest zijn we lekker een paar uurtjes gaan slapen..tot ongeveer 4 uur smiddags. Daarna lekker gedoucht en opgefrist. We zijn rondom het hotel de stad gaan verkennen. Mijn eerste indrukken : druk/chaotisch, overal hangt etenslucht van tentjes waar je vanalles kunt krijgen, veel hoge gebouwen maar ook gebouwen die er van de buitenkant niet uitzien, overal hangen kabels..allemaal boven de grond.
De stoepen zijn erg ongelijk, staan omhoog.. Dus het is uitkijken met lopen. We zijn noedels gaan eten, gewoon langs de weg. We hebben er 30 baht per kommetje voor betaald..spotgoedkoop 60 eurocent en het was erg lekker! Iets verderop heb ik schoenen gekocht voor 100 baht- 2.20 euro.

Verder hebben we doorgelopen en overal rondgekeken. Ze verkopen overal dezelfde spulletjes. Kleren, sieraden, vers fruit en voedsel, telefoonspullen, massages en ga zo maar door.

Op gegeven moment toen we een stuk verder waren gelopen zagen we de demonstranten staan. Er is een groot podium waar een man hard door de microfoon aan het praten is..allemaal tentjes met Thaise mensen die daar voor klappen en mee juichen. Verder ziet het er rustig uit. Wij hebben er geen last van.

Na even een paar uurtjes terug gegaan naar de hotelkamer . Even het thuisfront gebeld waar het inmiddels een schappelijke tijd was om te kunnen bellen. Dit ivm het tijdsverschil van 6 uur.

We zijn rond 7 uur weer naar buiten gegaan en hebben een tuk tuk genomen. Dit is een klein wagentje waar je met z'n 2 en achterin kunt zitten. Onze Thaise chauffeur (tong) bracht ons voor 200 baht naar kho san road. Dit is een lange straat waar ook verschillende hostels zitten, veel backpackers verblijven hier. Naar mijn mening veel hippie figuren. Het was ontzettend druk. Allemaal kraampjes met weer ongeveer dezelfde spullen die ze bij ons rondom het hotel ook verkopen. Er was een kraampje met gefrituurde insecten. ( sprinkhanen, kakkerlakken, soort maden, schorpioenen ?) bij mijn afkeurende blik naar dit ( voedsel) zei de Thaise verkopen: is good for you " waarna hij wees naar zijn arm ( spierballen). Toch trekt het me niet aan haha. Ik wilde graag een foto maken maar ze staan dit niet toe tenzij je ervoor betaald..dat hoefde van mij niet. Na een paar uur rond te hebben gelopen en overal rond te hebben gekeken zijn we nog even wat gaan drinken. We bestel Tom kaka soep. Dit was lekker, smaakte apart naar kokos en zaten verschillende dingen in zoals bamboe, kip, kruiden en dus cocos. We zijn met de tuk tuk weer naar he hotel gebracht. Het was een drukke dag met veel nieuwe indrukken. Daarom tijd om naar bed te gaan. Morgen weer allemaal nieuwe plannen dus nieuw reisverslag.